کد خبر: ۷۷۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 19 April 2016
atisam.com > سلامت زنان > در این پست در سایت آتیسام از علل احتمالی این حالت سخن می گوییم .

مجله اینترنتی آتیسام شامل جامع ترین اخبار روز ،فال روزانه،دکوراسیون،آشپزی،گردشگری،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،ورزش،کودکان،آگهی،رپورتاژ،احکام،گالری عکس،قیمت ارز،روابط زناشویی،مدل آرایش،سلامت و بهداشت آقایانماه شو : ترشحات واژن بخشی از چرخه قاعدگی است و بسیاری از زنان تجربه خروج ترشحات قهوه ای رنگ را پس از دوران پریود دارند. البته دلیل این امر ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.در حقیقت، وجود این ترشحات قهوه ای رنگ را نمی توان یک علامت هشدار دهنده برای بیماری بحساب آورد.فراموش نکنید که یک زن سالم نیز امکان دارد این ترشحات قهوه ای را قبل ، در حین و یا بعد از پریود نیز تجربه کند. در زیر برخی از علل وقوع این را مورد اشاره قرار می دهیم.

علل وجود ترشحات قهوه ای رنگ پس از پریود

ـ تاخیر در پریود: تاخیر در دوره پریود می تواند منجر به خروج ترشحات قهوه ای و یا قرمز رنگ شود. اغلب اوقات ترشحات قهوه ای رنگ پس از دوران پریود، به بافت آندومتر( پوشش داخلی رحم که منجر به خونریزی قاعدگی می شود.) مربوط می شود. در واقع به نوعی این فرآیند تمیز کردن رحم است چرا که خون های قدیمی تر قهوه ای رنگ بنظر می رسند. بنابراین بافت خون قدیمی از بدن خارج می شود.علل وجود ترشحات قهوه ای رنگ پس از پریود چیست ؟

ـ آسیب به اعضای داخلی : به نوعی دیگر این ترشحات قهوه ای ممکن است در نتیجه تغییر رنگ خون باشند به این معنا که امکان دارد نشانه ای از آسیب به قسمت داخلی دستگاه تناسلی باشد و در اینصورت فرد به معاینه کامل نیاز دارد.همچنین می تواند نتیجه ساییدگی ، نوعی پولیپ ، آسیب به سطح و یا دهانه رحم باشد.

ـ خونریزی : این ترشحات قهوه ای رنگ ممکن است پس از ۳ تا ۴ هفته از دوران قاعدگی به ویژه زمانیکه شما در رابطه جنسی کنترل نشده هستید، مشاهده شوند.این خونریزی و یا لکه بینی نشانه ای از بارداری است.

ـ علل دیگر : دلایل دیگر که می توانند منجر به این ترشحات شوند و فرد حتما باید توسط پزشک معاینه شود، عبارتند از :

عفونت قارچی مکرر، بیماری التهابی لگن، واژینوز باکتریال ، سرطان دهانه رحم و بیماری های مقاربتی همانند کلامیدیا، سوزاک و زگیل واژن.

نحوه درمان

رسیدن به ریشه و نتیجه این مشکل تنها با وجود ترشحات قهوه ای رنگ دشوار است. با این حال وجود آن برای مدت زمان طولانی و یا مقدار زیاد می تواند مشکل ساز شود. اگر ترشحات قهوه ای در نتیجه تاخیر در پریود باشند پس از چرخه قاعدگی متوقف می شوند. اگر این مشکل ادامه پیدا کرد بهتر است که با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. اگر که علت آن جدی باشد ممکن از ترشح قهوه ای رنگ با علائم دیگری نظیر خارش، خشکی واژن ، درد هنگام مقاربت ، بثورات پوستی ، تکرر ادرار ، از دست دادن اشتها، خونریزی رحمی ، احساس سوزش در داخل واژن ، نوسانات خلقی و افسردگی همراه باشد.

علائم فوق نباید نادیده گرفته شوند، باید فورا با پزشک معالج مشورت کنند و درمان های لازم را برای تخلیه آن انجام دهند.درمان این ترشحات قهوه ای رنگ با توجه به علل ایجاد کننده آن ممکن است متفاوت باشد. بطور مثال متخصص زنان شما ممکن است با تجویز داروهای ساده و ایجاد تغییرات غذایی کوچک و یا شیوه زندگی شما با این مشکل مقابله کند.در شرایط جدی ، مکمل ها ، جراحی ، شیمی درمانی ، آزمایش پاپ اسمیر و دیگر آزمایشات پزشکی ضروری است.

منبع
گردآوری : آتیسام

ترشحات قهوه ای واژن در بارداری , ترشحات قهوه اي واژن , ترشحات قهوه ای واژن بعد از پریود , ترشحات قهوه ای واژن بعد از سقط , ترشح قهوه ای واژن , ترشحات قهوه ای واژن در دوران بارداری , ترشحات قهوه ای واژن در اوایل بارداری , ترشحات قهوه ای واژن نشانه چیست؟ , ترشحات قهوه ای واژن قبل از پریود
 
مـطالب مرتبــط



http://atisam.com/files/fa/multimedia/1394/6/14/8_226.gif

 
  نظر شما در رابطه با مطلب که خواندید چیست ؟

ارزیابی و توصیه
از این محتوا راضی هستید؟
چنانجه از محتوای این صفحه رضایت دارید می توانید با فشردن کلید گوگل پلاس وان این صفحه را در نتایج جستجوی گوگل محبوب کنید. با این کار به سایرین کمک می کنید تا به نتایج بهتری در جستجوی خود دست یابند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
0
من الان پریودم 9یا10روزه تمام شده ولی ترشح قهوه ای دارم امروز سفید بود و کش دار من باکره هستم علت از چیست
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
سلام دختری هستم 21 ساله کیست داشتم قرص ال دی مصرف میکردم در حین مصرف قرص حالت تهوع اسهال و تکرر ادرار داشتم 5 عدد از قرص مونده بود که تموم بشه لکه قهوه ای رنگ داشتم قرص تموم شد بعده 3 روز پریود شدم بعد پریودم تموم شد 5 روزه که کاملا تمیز شده بودم لکه دیدم بعد 2 روز خوب شدم الان باز لکه میبینم خیلی نگرانم
نظر شما
  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، « آتیسام » مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد